23948sdkhjf
Logg inn eller opprett et abonnement for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på PlastForum
Annonse
Annonse

Nescafe satser på resirkulerbar plast

Den nye refill-emballasjen til Nescafe Gull er laget av resirkulerbar plast, og er ute i butikkene nå i februar.
Annonse

Det skriver Nescafe i en pressemelding. Den nye refill-emballasjen er laget i såkalt monomateriale, noe som altså betyr bare en type plast, og vil redusere emballasjemengden med fire tonn bare i Norge.

Nå tar det populære kaffemerket grep for å gjøre emballasjen mer bærekraftig.

Annonse

- Den nye refill-emballasjen er med dette designet for resirkulering, og kan sorteres som plast, sier Anna Lindqvist, markedssjef for Nescafé i Norden, og legger til at selskapet skal gjennomføre endringen for hele Nescafé-porteføljen, som en del av Nestlés ambisjon om å kun benytte resirkulerbar eller gjenbrukbar emballasje innen 2025

Annonse

De tradisjonelle Nescafé Gull-glassene er allerede resirkulerbare; glassene sorteres som glass, og plastlokket som plast. Ved nå å kutte ut aluminiumfilmen på innsiden på refill-pakken, vil den nye forpakningen veie 20 prosent mindre enn posen som nå byttes ut.

Annonse
Annonse
Annonse

Kilde: Pressemelding fra Nescafe

Annonse Annonse
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|