På kommende Plastteknik Nordic
blir det dermed offisiell kickoff for selskapets satsing i Norden og for Bjørn Kjellberg og hans nye lederjobb.
Distrupol Nordic bekjentgjør samtidig at selskapet vil styrke tilbudet til plastindustrien og dens kunder. Man ønsker å være proaktive og matche fremtidige trender og krav på områder som lettvektsprodukter, medisinsk teknologi og emballasje.
er langt fra noen bransjenykommer. Han har lang og bred erfaring fra både plast- og gummiindustrien. Karrieren begynte som nyutdannet ingeniør hos Trelleborg AB. Blant oppgavene her var alt fra EU-prosjekter i råvareoptimalisering til å være salgssjef for Trelleborg Compounding. De siste 10 årene har det dreid seg om plast med fokus på distribusjon av plastråvarer.
– Det er en utrolig spennende tid akkurat nå. Tydelige megatrender gir store utfordringer for selv små og mellomstore plastbedrifter, sier Björn Kjellberg.
Han utdyper sine tanker og selskapets planer i en artikkel i Plastforums aprilutgave, som nå er på vei ut til abonnentene.
På kommende Plastteknik Nordic-messe vil han selvfølgelig være tilstede på standen til Distrupol Nordic. Dagene er 13. og 14. april – stedet er Malmö.
AI