23948sdkhjf

Ragn-Sells sin nye kampanje «What a waste!» har som mål å endre synet på avfall

Vårt avfall er en skattekiste fylt med råvarer som kan gjenbrukes, men som oftest skjer ikke dette.

I dag lanserer miljøselskapet Ragn-Sells en kampanje med tittelen «What a waste!», den har som mål å endre synet på avfall og drive omstillingen mot et sirkulært samfunn.

– Hvis vi mener alvor med å skape et bærekraftig samfunn, må vi bruke de ressursene vi allerede har, om og om igjen. Men dette krever et helt nytt perspektiv på avfall. Kampanjen "What a waste!" er laget for å inspirere flere til å tenke sirkulært, sier Cecilia Zarbell, merkevare- og kommunikasjonsdirektør i Ragn-Sells AB.

Når et produkt har tjent sin hensikt, blir det til avfall som inneholder verdifulle råvarer som kan gjenvinnes. Ifølge FN er halvparten av verdens klimautslipp og 90 prosent av trusselen mot biologisk mangfold fortsatt forårsaket av en konstant jakt på nye naturressurser som benyttes i nye produkter.

Nytt tankesett

- For en sløsing! Avfallet vårt er en skattekiste fylt med verdifulle ressurser. Men for å utnytte dem, må vi begynne å se avfall som den bærekraftige kilden til råvarer det faktisk er. Med dagens lovverk er det billigere å hente ut nye ressurser enn å bruke de vi allerede har, og det må vi endre på, sier Cecilia Zarbell.

«What a waste!» lanseres 6. oktober 2023. Kampanjen er utviklet og designet i samarbeid med Mattias Johansson, grafisk designer i Brigad AB, og freelance tekstforfatter Daniela von Polgar. Formålet med kampanjen, som innbefatter hele Ragn-Sells Group, er å vise frem Ragn-Sells sitt perspektiv på avfall og en nødvendig overgang til et mer sirkulært samfunn. Kampanjen vil primært kjøres i Sverige, Norge, Danmark og Estland.

Kilde: Pressemelding fra Ragn Sells

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.375