23948sdkhjf

Ny kampanje skal få unge menn til å kildesortere

Sist Grønt Punkt Norge og returselskapene Plastretur, Norsk Metallgjenvinning og Norsk Returkartong var like målrettet i en kommunikasjonskampanje var det Atle Antonsen som ba menn over 40 år om å skjerpe seg.

I år er unge menn hovedmålgruppen, ifølge en pressemelding fra Grønt Punkt Norge.

– Bakgrunnen er at vi har statistikk som viser at menn under 30 år er dårligere til å kildesortere enn alle andre aldersgrupper. Det ønsker vi å gjøre noe med, og har derfor laget en kampanje som er spesielt rettet mot dem, sier kommunikasjonssjef Kari-Lill Ljøstad i Grønt Punkt Norge.

Hun legger til at konseptet også skal treffe flere rundt målgruppen.

– Med kampanjen ønsker vi også å motivere befolkningen rundt de unge mennene. Vi tror det er mange mammaer, kjærester, besteforeldre, søsken og fedre som kan kjenne igjen budskapet vårt, sier Ljøstad.

Et annet viktig kreativt grep i årets kampanje er profileringen av de nasjonale sorteringsmerkene.

Ved å sammenligne statistikk om kildesortering med annen tilfeldig og litt «fun facts»-statistikk for målgruppen skal oppmerksomheten til de som ikke kildesorterer fanges.

Kampanjen vil fra uke 35 være synlige både på TV, i digitale medier som nettaviser og ulike streamingkanaler, i tillegg til sosiale medier og utendørs reklame.

For å nå årets målgruppe, skal det i tillegg til den tradisjonelle kampanjen, produseres ekstra innhold til de kanalene unge menn bruker tiden sin, som Youtube, TikTok og Snapchat.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.093