23948sdkhjf

Forbrukerne er i villrede om hva som er bærekraftig emballasje

Det viser en undersøkelse som IPSOS har gjennomført i fem ulike markeder.

Ipsos har spurt forbrukerne i fem forskjellige markeder om deres oppfatning av hva som er bærekraftig.

Resultatet tyder på at forbrukerne har ulike oppfatninger om hva som er bærekraftig emballasje, og at de også kan være i villrede hva som er bærekraftig, skriver Packnews.

Ikke noe universelt bærekraftig materiale

Ett hovedfunn er at det ikke er noe universelt bærekraftig materiale for forbrukerne, det gjelder også innenfor ett marked og til og med innenfor en kategori. Forbrukerne vet ikke hva som er mest bærekraftig materiale av plast, glass kartong eller metall.

Videre viser undersøkelsen at selv om forbrukerne har en formening om hva som er mest bærekraftig emballasje, så kan de velge et annet produkt som er pakket i et annet materiale.

Kilde: Packnews

Kommenter artikkelen (1)
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Felleskjøpet vil samle inn og gjenvinne 200 tonn storsekker
Siva-prisen 2023: Vinneren har spart miljøet for over 100 tonn engangsplast
– Vi må akselerere utviklingen
Mange er villige til å betale mer for bærekraftige dekk
Bygger eget finsorteringsanlegg for plastemballasje
NIVA bidrar med relevant forskning i forhandlingene mot en global plastavtale

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094