Det jaktes fortsatt på Norges smarteste industribedrift

| Av Asle Isaksen | Tips redaksjonen om en historie

Som tidligere meddelt; jakten på Norges smarteste industribedrift er i gang! Bak de sju blåner finnes fortsatt Askeladden-historiene. Frist for påmelding til årets konkurranse er 25. april.

Igjen letes det med lys og lykter etter Norges smarteste industribedrifter. Siemens og organisasjonen Norsk Industri står bak konkurransen. Og de mener, med rette, at et sted der ute lages de nye sju-milsstøvlene – og med «disruptive» produksjonsmetoder som det gjerne kalles i dag.

Les også: Milliardinvestering i automatisering

Her er noen grunner til at din bedrift burde delta i Norges smarteste:

 Typisk norsk å være smart

Konkurransen i internasjonal industri er hard, særlig for bedrifter i et høykostland som Norge. Likevel har norske industribedrifter gang på gang vist at de hevder seg blant de aller beste. Digitaliseringen har for alvor skylt over industrien. I det stadige kappløpet om å tilby konkurransedyktige løsninger og gjøre en forskjell, holder det ikke kun å være god. Norske industribedrifter må også løfte blikket, gjenkjenne mulighetene og satse på de kostnadseffektive, smarte løsningene.

Arrangørens jobb er å inspirere bedrifter til å gjøre nettopp det. Det er lurt å delta for din bedrift – både for å vise Norge hva din bedrift er god for, men også for en unik anledning til å lære av mange andre smarte.

Les også: Universal Robots økte omsetningen 72 prosent

 Styrke norsk konkurransekraft

Sterke industrihistorier handler om mer enn produktivitet og innovasjon. De handler om mennesker med mot, kløkt og klokskap. De beste historiene engasjerer bransjeledere, inspirerer til ny innovasjon og hjelper andre å definere egne suksesskriterier på tvers av bransjer. Gjennom å løfte frem de som er med å sikre Norges fremtidige konkurransekraft gjennom sin innovasjons- og omstillingsevne, ønsker Siemens og Norsk industri å skape en plattform som bidrar til å styrke nasjonal konkurransekraft og gi norske industribedrifter enda bedre forutsetninger på den internasjonale arena.

 Alle deltakere eksponeres

Det er ikke bare vinneren som nyter godt av å være med i Norges smarteste industribedrift. Konkurransen, som handler om å løfte frem bedriftene, gir fordeler for hver enkelt deltaker. I jakten på Norges Smarteste Industribedrift jobber de to arrangørene målrettet for å fremheve alle de gode eksemplene gjennom mediene. Kampanjen gir hver enkelt deltakende bedrift en god mulighet for verdifull og relevant eksponering og PR.

Les også: Sterk start på 2018 for eksportindustrien

Norges smarteste gir en unik anledning til å nettopp trekke frem din bedrifts styrker for kunder og samarbeidspartnere.

 Plast- og komposittbedrifter har vist seg fram

Flere ganger har bedrifter fra vår sfære vært tydelig eksponert . Plasto AS har aldri vunnet Norges Smarteste Industribedrift, men bedriften ble nummer to i 2016. I fjor var Plasto på ny blant topp ti.

Går vi tilbake til 2015 var det Hexagon Ragasco som gikk helt til topps, som ble den aller smarteste i landet. Det resulterte i masse blest i massemedia. 

Nå er det nye muligheter. Hiv deg på og skriv noen linjer om hvorfor din bedrift er så smart! Gjør det før 25. april.

 Les mer på https://smartindustri.no



Hold deg oppdatert med PlastForum NO
Er du abonnent? Become a subscriber

Med et abonnement får du ubegrenset adgang til nettavisen. Read the newspaper online


Skriv kommentar
Forsiden akkurat nå

Milliongave til frivillig innsats mot plastforsøpling

Bedrifter: Få råd og veiledning til innovasjonsprosjekter

Forskningsrådets innovasjonspris til Zivid Labs

Godt første halvår for industrien

Gode tall fra Hexagon Composites

Fikk første bestilling på TITAN53-moduler

Nyhetsbrev

Nordmenn frykter ikke robotene

Online Newspaper Archive

ATM Brovig har skiftet navn til Atemo

Nytt biogranulat for sprøytestøping

Ukens vits: Hevnen er søt

Uvitenhet styrer plastengasjementet

Norsk-Tysk Forum: Fagkompetanse og industri 4.0

Plastposesalget har sunket 86 prosent i sju engelske matvarekjeder

«Speakers Corner» på NTNU i Gjøvik – bruk muligheten!

Ukens vits: Vesentlig forsinkelse

Bygger ikke verdens lengste lakseoppdrettsskip

Umoe Mandal med ny storkontrakt

Flere vindkraftprosjekter har startet bygging

Dårlige tall for Rolls Royce i fjor

Borealis kjøper gjenvinningsselskap i Østerrike

SABIC lanserer «plank» for store belastninger

29 prosent opp 2017

Færch Plast overtar 4PET Group

Saudi Aramco snuser på SABIC

Equinor med gode tall i sitt «første» kvartal

Kjøper Rolls-Royce Marine for 5,3 milliarder kroner

Biobe solgt til BEWi

Abyss etablerer nytt teknologiselskap

- Mer forskning avgjørende for Norge som havnasjon

Dette blir oppgavene til Senter for oljevern og marint miljø

Ukens vits: Brannprat

Etterlyser ny definisjon av bærekraft

Modulbaserte brenselcelleløsninger for båter er prinsippgodkjent

Lanserer verktøy for samarbeid mellom næringer og studenter

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Send til en kollega

0.188