I avtalen er nedfelt at Saab fortsatt skal samarbeide med GM, som vil inngå i eierstrukturen med en minoritetspost. Ett av leddene i avtalen sier at GM og Saab fortsatt skal utveksle teknologi og servicefunksjoner, i hvert fall for en periode.
Et par måneder fra nåDet gjenstår altså å få hele finansieringen klar. I følge presseoppslag må Bård Eker og sfæren rundt ham komme fram med omkring tre milliarder SEK før avtalen er endelig i havn. I tillegg er avtalen avhengig av at kjøperne får et lån på 4,3 milliarder SEK i Den Europeiske Investeringsbanken. Dette lånet forutsetter dessuten garantier fra den svenske stat. Sistnevnte synes i skrivende stund å gå i orden, skal vi tro uttalelser som styreleder i Koenigsegg, Augie K. Fabela, har kommet med til Dagens Industri i Sverige. men det kan fort gå et par måneder til. Sportsbilprodusenten Koeningsegg blir den største eieren i tillegg til at tre av de dominerende eierne i selskapet, Bård Eker, Christian von Koeningsegg og Augie K. Fabela, vil gå inn som personlige eiere. GM skal altså også ha en liten andel av eierinteressene. De kommende eierne har til pressen, også til norsk TV, uttalt at Saab skal omgjøres til både et lønnsomt, men enestående og bærekraftig selskap, med bruk av helt nye løsninger. Som Plastforum har fremhevet tidligere blir det uhyre spennende trolig å få se endringer i form av miljøvennlig teknologi, sikkerhet og design. Og kjenner vi Bård Eker rett, har han helt sikkert løsninger med plast og kompositter i tankene. Hans designselskap har dessuten den senere tid vært med på utviklingen av en helt ny fireseters el.bil; NLV Quant for selskapet NLV Solar AG i Sveits. Mulighetene kan avgjort bli mange for Saab.