23948sdkhjf

Omstilling for bedrifter i moderne tid

| Medlemsnyhet | Bedrift Nordiske Innholdsmarkedsføring

Alle bedrifter er klare over at vi er i en eksponentiell teknologisk utvikling, og med utbyggingen av 5G vil ikke denne utviklingen stagnere. Med denne utviklingen er det også et stadig krav til at bedriftene viser villighet til å fornøye seg, og investerer i nye muligheter, tjenester og produkter. De må se viktigheten av å bruke penger på utvikling både av maskinpark og de ansatte for å være sikre på å kunne henge med i fremtiden. Det er viktig at bedriftene forstår viktigheten av denne investeringen, for de kan fort miste sin status og plutselig ikke være aktuelle lengre dersom de ikke tør å henge med.

Ansatte
Minst like viktig som å gjøre gode investeringer når man skal kjøpe aksjer er det å bruke penger og investere i de ansatte. Man kan gjerne gjøre investeringer i aksjer, fond og andre opsjoner for å sikre økonomien i fremtiden, men det hjelper lite med en god buffer hvis man ikke har ansatte som klarer å håndtere fremtidens teknologi.

Utviklingen av hackerangrep både i størrelse og alvorlighet er dessverre veldig stor, og man vil alltid henge et steg bak når man skal forsøke å blokkere angrep. På grunn av den digitale trusselen er det derfor essensielt at de ansatte er godt opplært i hvordan teknologi skal brukes, hvordan den skal sikres og hvordan angrep skal håndteres.

Det hjelper lite å ha verdens beste produksjonsarbeidere i staben hvis de setter en USB-minnepenn med et virus inn i printeren for å printe ut en kontrakt. På sekunder kan bedriften miste tilgang til hele kundeporteføljen, økonomi- og produksjonssystem. Derfor må de ansatte opplæres for å forebygge uønskede hendelser.

Produkt og tjenester
Det er voldsomt mye penger å spare for bedriftene ved å gjøre en digital omstilling. Det er flere årsverk som kan spares inn ved å innføre digital timeregistrering, nettbasert produksjon og lignende utviklinger.

Man må også sørge for å utvikle produktene og tjenestene man selger for å fortsette å være aktuelle år for år. Et kroneksempel på hvordan dette kan gjøres feil var da analoge kamera var på vei til å bli erstattet av digitale kamera.

Kodak var verdens største kameraprodusent, og nektet for at digitale kameraer var veien å gå. De fortsatte med sine analoge kameraer, og plutselig hadde alt salget stoppet fordi de ikke lenger hadde produktene kundene ønsket seg. Derfor er det viktig at man alltid henger med både markedet og utviklingen.

Medlemsnyhet

Bedrift
Nordiske Innholdsmarkedsføring

Send til en kollega

0.078