23948sdkhjf

10 millioner plastemballasjer spart

GROHE har lansert et initiativ for å redusere plastforbruk.

LIXIL EMENA har satt som mål å oppnå en plastfri produktemballasje for sin merkevare GROHE innen 2021. Takket være initiativet har ca. 10 millioner plastemballasjer blitt spart hittil. Samarbeidet med Pacific Garbage Screening (PGS) støtter en felles visjon om å redusere miljøbelastningen som kommer av plastavfall.

I 2018 lanserte sanitærleverandøren GROHE et initiativ som går ut på å erstatte plastemballasje med andre og mer bærekraftige alternativer. Frem til i dag har rundt 10 millioner plastemballasjer blitt fjernet; og innen 2021 skal dette tallet økes til 35 millioner.

Overgangen til plastfri produktemballasje er en prosess som involverer alle produksjonsfabrikkene. I tillegg til å identifisere den mest brukte plastemballasjen, må nye og mer bærekraftige materialer undersøkes, testes og deretter implementeres. “Å tilby en plastfri emballasje er en del av vår omfattende 360-graders bærekraftstrategi, som inkluderer ansatte, leverandører, kunder, prosesser, produkter og vårt bidrag til samfunnet. For oss er det viktig å kontinuerlig se på eksisterende prosesser fra et bærekraftig perspektiv,” sier Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International og administrerende direktør for GROHE. “Veien til å oppnå en fullstendig plastfri produktemballasje innen 2021 er et viktig steg i kampen mot verdens plastproblem.”

Pacific Garbage Screening og GROHE står sammen mot plastavfall

GROHE har inngått et samarbeid med Marcella Hansch, grunnlegger av Pacific Garbage Screening. Her deler begge parter en felles visjon om å oppnå rent vann ved å redusere plastavfall i hav og elver. Den erfarne arkitekten Marcella Hansch utvikler en vannplattform som samler opp plastavfall i elver før det skylles ut i havene. I tillegg til at GROHE støtter dette prosjektet økonomisk, ønsker begge parter å øke bevisstheten rundt plastforurensing og gjøre folk oppmerksomme på en mer bærekraftig livsil

I tillegg til initiativet mot plastavfall har GROHE en tydelig strategi når det gjelder CO2-utslipp. Siden 1. april 2020 har GROHEs produksjon vært CO2-nøytral. For å oppnå dette konverterte LIXIL EMENA alle fabrikkene sine til å bruke «grønn energi» i juli 2019. Sanitærprodusenten kompenserer hittil uunngåelige CO2-utslipp gjennom ulike kompensasjonsprosjekter og ved å støtte initiativer av høy standard, slik som Gold Standard, utviklet under ledelsen av WWF.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.109