23948sdkhjf

Aqua Unique skal gi rent vann – overalt

Aqua Unique Production AS, med base i Vanvikan, lanserer nå sin vannteknologi i et tørst marked. For; rent vann er ingen selvfølge i store deler av verden.
20 års erfaring ligger bak storsatsingen til Aqua Unique. Nå, i starten av november stiller selskapet ut på Aquatech-messen i Amsterdam. Dermed lanserer selskapet en bærekraftig skandinavisk konsept for rent drikkevann. En gruppe selskaper, under ledelse av gründer Per Henriksen, har brukt de siste 2-3 årene på å identifisere og fundamentere et nettverk av samarbeidspartnere over hele verden. Resultatet og strategien er nå klar og lanseres under den internasjonale vannuken i Amsterdam.
Bygge bro Den internasjonale vannindustrien er i betydelig vekst, og Amsterdam vil være midtpunktet under Aquatech Amsterdam og The International Water Week 2011 fra 1.-4. november. Dette er den største bransjesamlingen i Europa dette året. 1 000 utstillere fra 40 land deltar. Her deltar også Aqua Unique med en stor stand og går nå ut i markedet med slagordet; Bridging Water Technologies. – Det er nok vann i verden, problemet er å sørge for produksjon av tilstrekkelige mengder rent drikkevann og distribuere dette riktig, og slik myndigheter, hjelpe- og interessesorganisasjoner og folk flest vil ha det. For øvrig; mer velstand hos stadig nye og store befolkningsgrupper, bygger opp under veksten, forklarer Per Henriksen. Aqua Unique Production AS har for lengst besluttet å være en aktiv tilbyder i dette vekstmarkedet. – Samtidig har vi lenge innsett utfordringen som ligger i håndteringen av rask vekst. Vi må være konkurransedyktige, samtidig som vi sørger for skikkelig FoU, kvalitetssikring og samfunnsansvar (Corporate Social Responsibility (CSR)), opplyser Per Henriksen.
Skandinavisk tenkemåte og grundighet Han forteller at selskapet jobber etter en klar filosofi, det de sjargongmessig kaller sin CTS-mission: Challenging, Thinking, Solving. Henriksen forteller at for å nå målene brytes utfordringene ned i håndterbare elementer som blir gjenstand for bearbeiding i deres egen «tankesmie». Her har skandinavisk tenkemåte, kvalitet og produktutvikling stor plass. Blant utfordringene nå er å få nok medarbeidere med riktig kompetanse raskt på plass. Følere er ute for å rekruttere både i Norge og internasjonalt. Samtidig skal flere ha meldt sin interesse for å investere i den internasjonale delen av selskapet. Per Henriksen bruker derfor Aquatech til også det organisasjonsmessige, foruten å invitere interesserte kunder og samarbeidspartnere opp «på broen» på den fine standen på messen. Mer om Aqua Unique Production i kommende utgave av Plastforum.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078