23948sdkhjf

Korketrekkeren LTB på vei ut i butikk

Line Thorvildsen Bogens korketrekker-oppfinnelse, LTB, er på vei ut i butikk. I løpet av neste uke, uke 38, skal hun levere de første opptrekkerne til butikk. Det er TPE-materialenes elastisitet som får korken opp av vinflasken.
Både i plast- og gummiindustrien har man kunnet følge utviklingen av produktet til Line; fra idéunnfangelsen i skoletiden via bacheloroppgave i produktdesign ved Høgskolen i Akershus til hun nå leverer de første produktene til designbutikken "Helt Konge Design" på Nordstrand i Oslo. Plastforum har skrevet og omtalt både henne og produktet ved flere anledninger. La oss kort repetere at produktet LTB er en forkortelse for Le tire-bouchon, som betyr vinopptrekker på fransk, men som også er initialene til Line Thorvildsen Bogen. Det er elastisiteten i materialene som bidrar til at korken løsner fra flasken. Målinger som er gjort viste at det i gjennomsnitt må brukes en kraft på rundt 36 kilo for å få korken til å løsne. Det fikser TPE’en! Verktøyfremstilling, sprøytestøping og annen hjelp, bl.a. om riktig innfarging, har hun det siste året fått av Pla-Mek AS på Stranda og materialleverandøren IMCD. Pla-Mek står nå framfor produksjonen for firmaet til Line, Zurreball AS. La oss også oppsummere at vi traff Line for første gang på årsmøtet i Norges Gummitekniske Forening (NGF) i 2011. Deretter stilte hun ut produktet på Polymerdagene samme høst. Nå i våres kunne hun vise fram den første prøveserien på arrangementet RubberCon 2012 i regi av NGF. Og; kanskje ser vi henne på ny på kommende Polymerdagene, som avholdes et halvt år senere enn hva praksisen har vært. De neste Polymerdagene foregår 4. og 5. april 2013 på Radisson Blu på Gardermoen. Da vet vi også mer om hvordan salget av LTB går. Det har for Line , som for de fleste andre gründere, vært en lang vei å gå fra de første prøvene med tennisballer og hundebein til bacheloroppgave. Deretter den tidkrevende og kostbare veien til produktutvikling og markedsintro. Parallelt har hun laget en flott emballasjeløsning som i stilfull enkelthet matcher produktet særs godt. I tillegg til salg gjennom "Helt Konge Design", og trolig flere butikker etter hvert, vil hun markedsføre og selge korketrekkerne bl.a. som firmagaver via egen hjemmeside, www.zurreball.no På hjemmesiden ligger for øvrig en artig bruksanvisning for LTB; en video på et drøyt minutt. Titt på den, folkens – og lykke til med salget, Line! Asle Isaksen
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.109