23948sdkhjf
Del siden
Sponsored content

Gratis webinar: SERMI - hvorfor og hvordan?

Mandag 29. april kl 10-11 kan du få svar på hva SERMI innebærer og hvilke konsekvenser denne ordningen får for aktører i bilbransjen i Norge.

SERMI - obligatorisk eller "kjekt å ha"?

1. februar 2024 ble SERMI innført i Norge. Ordningen stiller krav til sertifikat for alle som skal utføre reparasjon eller vedlikehold på kjøretøy som gjør det nødvendig å ha tilgang til sikkerhetsinformasjonen.

Fremdeles er det mange som har flere spørsmål om SERMI og hva det innebærer for sitt verksted. 

  • Er egentlig SERMI nødvendig?
  • Trenger vi kurs for å få SERMI-sertifikat?
  • Hvor og hvordan blir vi sertifisert?
  • Hva skjer hvis verkstedet vårt ikke har SERMI?

Disse og flere spørsmål skal vi gi svar på i dette gratis webinaret. Vi har med oss Knut Ole Magistad fra Norges Bilbransjeforbund og Arild Nilsen fra AutoMester i tillegg til Roar Gudbrandsen og Jan Atle Gjemble fra Kiwa. De vil gi konkrete eksempler på hva SERMI betyr for bilbransjen i Norge.

Hva vil du vite om SERMI?

Lurer du på noe angående SERMI? Skriv inn spørsmål i påmeldingsskjemaet, så tar vi det opp i webinaret.

Meld deg på her!

Disse møter du i webinaret

  •  Knut Ole Magistad arbeider som fagsjef i Norges Bilbransjeforbund med spesialisering innen servicemarkedet, skade og lakk. Han har lang erfaring innenfor bilforhandlerdrift, både fra salg- og servicemarked. Magistad jobber daglig i et faglig miljø sammen med andre engasjerte aktører i den norske bilbransjen.
  •  Arild Nilsen jobber som kjedekonsulent for AutoMester, en landsdekkende kjede med offentlig godkjente bilverksteder. Denne stillingen har han hatt i cirka 3 år. Arild har lang fartstid i bilbransjen, med erfaring fra både grossist- og verkstedsiden.
  • Jan Atle Gjemble er teamleder for Autoteknikk i Kiwa.  Han har lang erfaring innen bilbransjen, både med mekanisk og karosseri, og han har også flere års erfaring med skadetaksering innen bil og bygg. I Kiwa jobber Jan Atle med kalibrering av verktøy og utstyr, og nå også som revisjonsleder på SERMI.
  • Roar Gudbrandsen jobber som salgs- og forretningsutvikler i Kiwa og har bred leder- og salgserfaring fra flere selskap innen hotell- IT-, distribusjon- og sertifiserings-bransjene. Han har ledet arbeidet med å innføre SERMI i Norge for Kiwa AS og har bygget opp kompetanse og erfaring med standarden.
Kiwa Norge
Kabelgaten 2
0580 Oslo
Oslo
Norge

Kontaktperson

SAH

Send til en kollega

0.031