23948sdkhjf

Velg utstyr som varer for å begrense plastavfall

| Medlemsnyhet | Bedrift Nordiske Innholdsmarkedsføring

Når man skal kjøpe nye varer og produkter er det fristende å velge det billigste alternativet, men dette kan ofte føre til at man må kjøpe et nytt, tilsvarende produkt kort tid etterpå.

Det finnes et stort utvalg modeller og produsenter å velge mellom innenfor enhver produktkategori, og kvaliteten varierer også ofte mye. Et eksempel kan være om man skal kjøpe seg en ny hodelykt. På markedet kan man finne et hav av forskjellige hodelykter å velge mellom og kvaliteten kan være svært forskjellig fra ett merke til et annet. Det kan derfor være greit å velge et merke som har fått gode omtaler kundeomtaler eller å søke etter informasjon om produsenten på nett. Ofte er det også slik at pris og kvalitet henger sammen, og ved å velge en hodelykt til en litt høyere pris vil man i mange tilfeller bli mer fornøyd med lyktens ytelse.

Tenk over hva du skal bruke varen til
Før man kjøper et produkt bør man tenke over hva man skal bruke det til og hvilke spesifikasjoner man er på utkikk etter. Fortsetter vi med hodelykten som eksempel, vil det kunne være stor forskjell på hva man skal bruke hodelykten til, og dermed også hvilken kvalitet man trenger. Skal man kjøpe en hodelykt til barn som kommer til å bruke den mest for moro skyld, trenger man ikke nødvendigvis å kjøpe en hodelykt til flere tusen kroner. Er man ute etter en hodelykt som man skal bruke i forbindelse med arbeid eller for en lengre tur, kan det være greit å investere litt mer i en hodelykt av god kvalitet. Her bør man blant annet se på hvor lang batteritid modellen har og hvor sterkt lys den gir.

Uansett hva formålet med hodelykten er vil det lønne seg å kjøpe en hodelykt som vil vare en stund, slik at man unngår å måtte kjøpe nytt utstyr etter kort tid. De fleste hodelykter har bestanddeler av plast, og gjennom å kjøpe en god hodelykt som varer en stund slipper man også unødvendig plastavfall forbundet med nye kjøp.

 

 

 

Medlemsnyhet

Bedrift
Nordiske Innholdsmarkedsføring

Send til en kollega

0.067